آهنگی از شاهین نجفی برای صانع ژاله


دانلود
mp4 - mp3



شاهین نجفی:

صانع تو تگرگی بودی از ابرها
وقتی داشت خشک میشد درخت سبز ما
تیشه زدی به ریشه این شب پرستا

مال تو شد 25بهمن ماه
خوش باشی پیش امیر و سهراب و ندا
تو کجا و کیهان و حسین بازجو کجا

نوید زردی:

مادر برخیز و گریه کن که شیون تو را محتاجم
مادر جان اشک های خون آود میخواهم
گل های آوزهای من در خاک غنوده اند
میدان مبارزه با خون من رنگین است
قسم به سیل اشک و زخم قلب که در راه مبارزه خونم ریخته شد
اهمیت ندارد،من نزد خویش سربلندم رفتن به از اینکه قلبی آغشته به خشم داشته باشم
خودفروش نبودم نزد کسی که حتی نامم را نمیداند
کسی چون برای مرگ اینگونه بی دریغ و حالاک نبود و او میداند
من کجا و حسین بازجو ( شریعتمداری)کجا؟
صانع هیچ گاه با شرف فروشان هم کاسه نبود
من قربانی مصلحت های شریعتمداری ها نمیشوم
میبینم روزی را ه او بر بالای دار آویزان است
مادر من پسری کردم و شهید راه آزادی
کبوتر خونین بال باغ سرزمینم ام مادر
نبینم که سیاه پوشیده باشی دنیا مرا و فرزاد را از یاد نمیبرد
شهید سبزم و افکار پلید از من دور است
مادر مرا ببخش که زود ترکت کردم
راه من همیشه بوی خون میداد
و فامیل پست مرا بر زمین زد
مادر یک پسرت و سفر کرد و پسر دیگرت در دستان گرگ است
سهمت سوزانده ی مادر است ای فرزند کرد