سخنان میرحسین موسوی در منزل دكتر ميردامادی

اگر هوشیاری و حق طلبی مردم نبود شاید امروز اوضاع از این هم بدتر بود

مهندس میر حسین موسوی در دیدار با خانواده چند تن از زندانیان سیاسی در منزل دکتر میردامادی، دستگیری های وسیع بعد از انتخابات راغیر قابل پیش بینی بر شمرد و گفت: دستگیری افراد مومن، انقلابی و خدومی همچون آقای دکتر میردامادی که در جريان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا يكي از رهبران دانشجويان خط امام بودند و ترتیب دادن دادگاه های نمایشی با اتهام مضحک انقلاب مخملی برای آنان، هزینه های سنگینی بر نظام تحمیل کرد. به همین دلیل آنانی که از وجدان بیداری برخوردارند اگرچه در صف اصولگرایان قرار دارند، با درک این واقعیت که ماهيت این رفتارها برای قدرت طلبی است در حال تصحیح مسیر خود هستند.

ایشان با آرزوی آزادی هرچه زودتر زندانیان بی گناه و با اشاره به حقانیت راه مردم اظهار داشت: راهپیمائی عظیم و شگفتی آفرین 25 خرداد به رغم مشکلات و محدودیتهای فراوان که با خویشتنداری معنادار و هوشمندی کامل مردم و عاری از شعارهای ساختارشکن همراه شد، برای درک خواست و اراده مردم کافی بود و فرصتی برای نظام ایجاد کرد که در صورت تن دادن به خواست مردم و استفاده از فرصت می شد با کمترین هزینه به ساماندهی مشکلات کشور پرداخت. اما چنین اتفاقی نیفتاد و به جای آن نخبگان سیاسی دستگیر و روانه زندانها شدند و با آنان خلاف قانون و خلاف مروت و انسانیت رفتار شد.

وی با تجلیل از نقش مردم در مقابله با حرکتهای مشکوک و مغایر با منافع ملی گفت: اگر هشیاری و حق طلبی مردم نبود شاید امروز اوضاع از این هم بدتر بود چرا که اقتدار گرایان در تدارک ریشه کن کردن اصلاح طلبی و حرکتهای مستقل با اتهام تراشی و انگ زنی بودند اما حضور میلیونی مردم در راهپیمائی 25 خرداد مانع از عملیات گسترده علیه اصلاحات شد، دستگیریهای گسترده و بی منطق نخبگان هم یکی از دلایل قطعی آن است.

در ادامه این دیدار خانواده های بازداشت شدگان ضمن تشریح وضعیت عزیزان خود در زندان و نحوه بر خوردهای غیرقانونی و غیر انسانی با زندانیان و خانواده هایشان مطالبی بیان داشتند.

در پایان این دیدا ر مهندس موسوی ضمن توصیه خانواده های زندانیان به صبر برای آزادی زندانیان دعا کرد


دانلود