موج جدید سرکوب ها در دانشگاه بین المللی قزوین

کمیته انضباطی دانشگاه بین المللی قزوین در تازه ترین اقدام خود ده دانشجوی دیگر را به این کمیته احضار کرد. در حالی که چهار تن از فعالین دانشجویی این دانشگاه در روزهای اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند، مسئولان حراست و کمیته انضباطی دانشگاه نیز ضمن همکاری مستمر با نهادهای امنیتی شهر با برخوردها و احضارهای تازه خویش موج جدیدی از سرکوب فعالین دانشجویی این دانشگاه را آغاز کرده اند.

بنابر اخبار رسیده، ده تن از فعالین دانشجویی که در تحصن های اخیر برای آزادی دوستان در بندشان شرکت داشتند و همچنین وارد رایزنی با اساتید شده و خواستار حمایت آنان شده بودند، به اتهام مشترک "شرکت موثر در اغتشاشات" به کمیته انضباطی فراخوانده شدند و توسط محسن حسینی (دبیر کمیته انضباطی دانشگاه) تفهیم اتهام شدند. همچنین مسئولین حراست دانشگاه به ریاست حسین سرداغی با فراخواندن چندین تن از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه به آن ها اتهام دیوارنویسی های اخیر را وارد کرده اند. این در حالی است که شعارنویسی های چند روز اخیر توسط اعضای بسیج دانشجویی صورت گرفته است که در جریان آن مسولین حراست همکاری همه جانبه ای با بسیجیان داشته اند.اکنون که این اقدام نقش بر آب شده است، بسیجیان و حراست دانشگاه با فرار به جلو قصد برخورد با این دانشجویان جدیدالورود را دارند. گفتنی است که یکی از مسئولین دانشگاه که خواست نامش فاش نشود شعارنویسی های چند روز اخیر را مستقیما متوجه بسیج دانشجویی دانست.

پروژه جدید سرکوب توسط نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد و در آخرین اقدامات آن ها سه تن از اعضای تشکل اصلاح طلب این دانشگاه به نام های ملیکا امین توکلی( دبیر واحد تشکیلات )، محمد رضا آقایاری ( دبیر واحد فرهنگی ) و حامد هنرخواه به ستاد خبری اطلاعات احضار شدند و چند تن از اساتید نیز با تماس های تلفنی نهادهای امنیتی و با ادبیاتی توهین آمیز مورد تهدید واقع شدند.
همه این اقدامات در حالی صورت می گیرد که تلاش ها ی فعالین دانشگاه برای اطلاع از وضعیت فرزام معینی و آزادی وی ادامه دارد و با جدیت از سوی دوستان و همکلاسی های او دنبال می شود و در جدیدترین اظهار نظرها، مسئولین دانشگاه بویژه عبدالعلی آل بویه (سرپرست دانشگاه) از خود سلب مسئولیت کرده و چنان رفتار می کنند که جای هیچ تردیدی در همکاری آنان با نیروهای امنیتی وجود ندارد. دیده ها و شنیده ها ی مستقیم و غیر مستقیم از آن حکایت دارد که کنترل دانشگاه عملا در اختیار نهادهای امنیتی شهر بویژه سپاه و اطلاعات قزوین قرار گرفته است و این امر به خصوص یا حضور نیروهای لباس شخصی و تردد آزادانه ی آنان در تمامی ساعات باز بودن دانشگاه در محوطه دانشگاه و اطراف آن مشهود است.

بدین ترتیب تعداد دانشجویانی که از مهرماه تا کنون به کمیته انضباطی دانشگاه بین المللی قزوین احضار شده اند به بیش از 40 نفر و تعداد دانشجویانی که پس از انتخابات بازداشت یا به اداره اطلاعات شهر قزوین احضار شده اند به بیش از 25 نفر رسیده است.


تظاهرات دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین - ۲۲ آذر