دیدار دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت ایران با خانواده ی شهید کیانوش آسا در کرمانشاه

دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت در روز جمعه هفتم آبان ۱۳۸۹ به دیدار خانواده ی کیانوش آسا رفتند. در ابتدای این دیدار، دانشجویان به همراه خانواده و آشنایان آن شهید، بر مزار او حاضر شده و با نثار گل به مقام والایش ادای احترام کردند. در این مراسم، «عزیز دانشور آسا» با خواندن وصیت نامه ی کورش کبیر و یادآوری هفتم آبان، «روز جهانی کورش» و با اظهار تاسف از نبودن این روز در تقویم رسمی کشور، از لزوم پایبندی به ارزش های ملی و مسئولیت افراد نسبت به سرزمینشان سخن گفت. مادر شهید آسا با دیدن همکلاسی ها و همدانشگاهی های کیانوش، با خواندن مرثیه ای به زبان کوردی، اشک بر دیدگان حاضران نشاند و در داغ از دست دادن فرزند برومندش به سوگ نشست.

در ادامه، دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت در منزل شهید آسا حاضر شده و با دو برادر این شهید به گفتگو پرداختند. دانشجویان پس از مروری مختصر بر وقایع و اتفاقاتی که قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم رخ داد، به تشریح وضعیت کنونی دانشگاه و توضیح فشارهای اعمال شده بر دانشجویان که در مراسمات بزرگداشت کیانوش آسا شرکت کرده بودند پرداختند. کامران آسا، برادر شهید آســـا، ضمن ابراز تاسف از برخوردهــای حذفی و ناعادلانه با دانشجویان، با یادآوری خاطراتی از شهید آسا، بر پیگیری پرونده اش تا محاکمه و مجازات عاملان و آمران این جنایت تاکید کرد و آن را بزرگترین هدف خانواده عنوان نمود. کامران آسا با اشاره به اینکه هیچ فشاری از سوی نهادهای رسمی و یا گروه های غیر قانونی نخواهد توانست مانع از پی گیری پرونده و اجبار خانواده آسا به سکوت شود، افزود: «کیانوش، دانشجویی نخبه بوده که تنها به دلیل شرکت در راهپیمایی مسالمت آمیز، هدف گلوله قرار گرفته و بعد ازآن با انتقال به مکانی نامعلوم مانع از هر گونه کمکی به او شده اند و هیچ جوابی در این زمینه تاکنون به خانواده داده نشده است». او همچنین تأکید نمود که عاملان شهادت کیانوش در هر پست و مقامی باید در پیشگاه ملت، جامعه دانشگاهی و با حضور خانواده او محاکمه و مجازات گردند.

در ادامه، دانشجویان سبز علم و صنعت با تاکید بر مواضع مسالمت آمیز خود و پایداری در راه سبز امید، تلاش برای ایجاد فضای نقد و نقادی در دانشگاه، آزادی دانشجویان در بند، تلاش برای لغو احکام بی پایه و اساس کمیته انضباطی و از بین بردن فضای امنیتی- پادگانی در دانشگاه را از مهمترین اهداف خود در این برهه زمانی عنوان کردند.

در پایان این دیدار صمیمانه، دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت خطاب به خانواده ی آسا اظهار داشتند: "خون کیانوش در رگ های تک تک دانشجویان بیدار ایرانی جریان داشته و نام و یادش برای همیشه در نزد آنان زنده خواهد بود و تا روزی که زنده اند در راه کیانوش که همانا راه صلح و آزادی است قدم برخواهند داشت." در پایان مراسم نیز، خانواده ی شهید آسا از دانشجویان حاضر خواستند تا حامل سلام گرمشان برای اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت باشند


دانلود فایل فشرده تصاویر
جهت بزرگ نمایی بر روی تصاویر کلیک بفرمایید


مزار شهید کیانوش آسا که بعد از تعرض لباس شخصی ها در سالگرد شهادت وی در ۲۵ خرداد امسال تعویض شده است.
لازم به ذکر است نیروهای اطلاعاتی کرمانشاه سحرگاه ۲۵ خرداد با رنگ و اسید مزار این شهید را مورد تعرض قرار داده بودند




عکس شهید کیانوش آسا در دستان مادرش؛
به ترتیب از راست به چپ: مادربزرگ، مادر و خواهر شهید کیانوش آسا




دو برادر شهید آسا بر مزار برادر شهیدشان؛
به ترتیب از راست به چپ: عزیز دانشور آسا و کامران آسا




درب منزل خانواده ی آسا که با رنگ سبز روی آن نوشته شده:
"درود بر کیانوش آسا"
لازم به ذکر است همانطور که در تصویر مشاهده می فرمایید نیروهای لباس شخصی شبانه با اسپری سعی در پاک کردن این نوشته داشته اند




لوح پاسداشت شهید آسا که از طرف جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت
تهیه شده و به خانواده ی شهید آسا تقدیم شد.
و لا تحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً




لوح پاسداشت مقام شهید کیانوش آسا
در دستان برادرش کامران آسا




خانواده ی شهید کیانوش آسا در منزل
در حالی که عکس های فرزند شهیدشان را در دست دارند




خانواده ی شهید آسا
در حال بدرقه ی دانشجویان علامت پیروزی نشان می دهند