كنفرانس مطبوعاتی داریوش ممبینی عضو بازداشتی شورای شهر اهواز - ۱۵ شهريور ۱۳۸۹



دانلود قسمتهایی از این کنفرانس - مدت ۹ دقیقه
wmv 18mb - 3gp 13mb

دانلود فیلم کامل كنفرانس - مدت ۹۰ دقیقه
wmv 104mb


نگرانی خانواده داریوش ممبینی
از وضعیت وخیم جسمانی این عضو بازداشتی شورای شهر اهواز

جـــرس: در بیستمین روز از بازداشت داریوش ممبینی عضو شورای شهر اهواز توسط نیروهای امنیتی، و بی اطلاعی از محل بازداشت این جانباز جنگ - که در اعتراض به بازداشت خود چند روزیست که در اعتصاب غذا به سر می برد- گزارش ها از وضعیت وخیم جسمانی این فعال اصلاح طلب حکایت می کند.

به گزارش منابع خبری جرس، ممبینی از روز اول دستگیری، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود که بدلیل برگزاری کنفرانس های خبری و انتقاد از مقام های دولتی صورت گرفت - اقدام به اعتصاب غذا کرده و بر اساس آخرین اخبار، حال وی بسیار وخیم می باشد .

داریوش ممبینی عضو شورای شهر اهواز، دوم مهرماه، پیش از کنفرانس مطبوعاتی دیگری که قصد داشت مجددا تخلفات مقامات دولتی را افشا کند، بازداشت شد.

گفتنی است فرمانداری اهواز با درخواست خانواده ممبینی جهت برگزاری تجمع حمایت از وی نیز موافقت نکرده و اطرافیان ممبینی تحت فشار نیروهای امنیتی جهت عدم اطلاع رسانی قرار دارند.

این گزارش افزود "علیرغم فشارهای امنیتی از سوی محافل دولتی، با این حال جمعی از هواداران شورای شهر و ممبینی در حال جمع آوری امضاء جهت برگزاری تجمع به دلیل بازداشت غیرقانونی و سلب عضویت وی و دیگر اعضای شورای شهر اهواز هستند."

همچنین روز سه شنبه بیستم مهرماه شورای حل اختلاف مرکزی در محل وزارت کشور جهت بررسی وضعیت ممبینی تشکیل جلسه داد؛ ولی باز هم به دلیل عدم ارائه مستندات محکمه پسند از سوی استانداری خوزستان، اقدام به تصمیم گیری نکرده و موضوع را موکول به جلسات بعد کرده است.

پیش از آن و در ششم مهرماه نیز، جلسه هیئت حل اختلاف برگزار گردید؛ كه اعضای آن شورا به دلیل ارائه ندادن مستنداتی از سوی استاندار، راضی به صدور رای نشده و مقرر گردید که استاندار ظرف مدت چهار روز- در صورت داشتن مستنداتی - آن را به دبیرخانه هیئت حل اختلاف مركزی تحویل تا موضوع بررسی شود.

گزارش مذکور خاطرنشان کرد "پیرو سلب عضویت پنج عضو شورای شهر اهواز در حال حاضر جلسات شورای شهر اهواز تشکیل نمی شود و شهرداری اهواز وضعیت بسیار بدی را سپری می کند."

پيش از اين حمید حسن‌زاده، رئیس شورای شهر اهواز نيز دهم شهريور ماه بازداشت شده بود و همزمان با حسن زاده، رمضان منجزی، داریوش ممبینی، آرزو بابادی و قاسم حمادی اعضای شورای اسلامی شهر اهواز نیز، شهریور ماه امسال از سوی وزارت کشور سلب عضویت شدند.
۱


پست های مرتبط